Ostoskassisi on tyhjä.

Usein kysytyt kysymykset

Toimitus- ja maksutavat sekä toimitusajat löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista ja peruutus- ja palautusohjeet löytyvät  palautusohjeista.

Tilauksen peruutusilmoituslomakkeen löydät täältä.

Asiakaspalvelumme yhteystiedot ja aukioloajat löydät sivun alareunasta.

Tietoa Kierrätyskeskuksen verkkokaupasta löydät täältä.

MYYTÄVÄT TUOTTEET

Mistä verkkokaupan tuotteet ovat peräisin?
Verkkokaupassa myytävät tuotteet ja uusiotuotteisiin käytetyt kierrätysmateriaalit on saatu lahjoituksina yksityishenkilöiltä ja yrityksiltä.

Mihin tuotteiden myynnistä saadut rahat menevät?
Verkkokaupan tuotot käytetään Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy:n toiminnan ylläpitoon ja kehittämiseen. Toimintamme tarkoituksena on vähentää luonnonvarojen kulutusta ja edistää uudelleenkäyttöä. Lisäämme ympäristötietoisuutta ja -vastuullisuutta sekä osallisuuden ja työnteon mahdollisuuksia. Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy ei jaa voittoa omistajilleen.

Ovatko kaikki tuotteet käytettyjä?
Kaikki myytävät tuotteet ovat käytettyinä saatuja lahjoituksia. Myynnissä on myös kierrätysmateriaaleista valmistettuja uusiotuotteita.

Mistä ja missä PLAN B -tuotteet tehdään?
Plan B -tuotteet valmistetaan kiertoon tulleista materiaaleista Kierrätyskeskuksen ompelimossa. Isommat Plan B -tuotteet, kuten laiskanlinnat, tuolit ja rahit, maalataan ja kunnostetaan Kierrätyskeskuksen puuverstaalla ja verhoillaan Kierrätyskeskuksen verhoomossa.

Ovatko myytävät tuotteet hyväkuntoisia?
Kaikki verkkokaupassa myytävät tuotteet ovat ehjiä, siistejä ja käyttökelpoisia. Yksittäisen käytetyn tuotteen kunto on kerrottu tuotetiedoissa. Käytettyjen tuotteiden kuntoluokitusten selitteet löydät klikkaamalla kunkin tuotteen kuntoluokituskuvaketta.

Ovatko verkkokaupassa myytävät sähkölaitteet turvallisia käyttää?
Kaikki myynnissä olevat laitteet on tarkistettu ja niille on tehty puhdistushuolto. Korjausta vaatineille, vähintään 30 euroa maksaville laitteille tarjoamme yhden kuukauden korjaustakuun. Mahdollisesta korjaustakuusta on maininta kunkin sähkölaitteen tuotetiedoissa.

Voinko ostaa verkkokaupan tuotteita Kierrätyskeskuksen kaupoista?
Verkkokaupan tuotteita voi ostaa vain verkkokaupan kautta. Kierrätyskeskuksen kauppojen yhteystiedot löydät täältä.

Ovatko sivustolla myytävät yksittäistuotteet varmasti saatavilla?
Verkkokaupasta voi siirtää ostoskoriin vain tuotteita, joita ei ole varattu toisen asiakkaan ostoskoriin. Ostoskoriin siirrettyjä tuotteita varataan ostoskorissa 30 minuutin ajan. Ostoskorin ajanvarauskellosta näkee jäljellä olevan varausajan. Jos asiakas ei siirry maksamaan ostoksiaan 30 minuutin kuluessa ostoskoriin siirtämisestä, tuotteet vapautuvat muidenkin asiakkaiden ostettavaksi.

Vastaavatko verkkokaupan sivuilla näkyvät värisävyt tuotteiden todellista sävyä?
Verkkokaupan sivujen värintoisto riippuu käyttäjän päätelaitteesta ja päätelaitteen asetuksista. Tästä syystä sivuilla esitetty väri tai sävy saattaa poiketa tuotteen todellisesta värisävystä.

Voinko toivoa valikoimiin jotain tiettyä tuotetta?
Otamme ilomielin vastaan toiveita ja palautetta! Tuotevalikoimaa koskevia toiveita voit esittää yhteydenottolomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteella verkkokauppa@kierratyskeskus.fi.

Voiko verkkokaupan kautta tilata Näprä Ilmaistukun kierrätysmateriaaleja?
Näprä Ilmaistukun kierrätysmateriaaleja voi tilata kotisivuiltamme löytyvällä tilauslomakkeella tai ottamalla yhteyttä Näprän osastovastaava Marja Peltolaan: marja.peltola@kierratyskeskus.fi

VERKKOKAUPASTA TILAAMINEN

Onko tilaaminen ja maksaminen turvallista?
Verkkokaupassamme asioiminen on turvallista, sillä tilaamiseen tarvittavien henkilötietojen antaminen ja tilauksen maksaminen tapahtuu suojattua yhteyttä käyttäen (niin sanottu SSL-suojaus). SSL-suojaus salaa päätelaitteesi ja internetsivun palvelimen välisen liikenteen sisällön ja auttaa sivuston aitouden varmistamisessa. Suojatun sivuston tunnistat selaimen osoitekentän vieressä olevasta lukon kuvasta sekä https-alkuisesta (vertaa http) osoitteesta. Tilaamisen yhteydessä antamasi tiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia, emmekä luovuta niitä ulkopuolisille.

Miksi verkkokauppasivustolla olevaa tuotetta ei voi siirtää ostoskoriin?
Tuote, jota ei voi siirtää ostoskoriin, on varattuna toisen asiakkaan ostoskoriin. Ostoskoriin siirrettyjä tuotteita varataan ostoskorissa 30 minuutin ajan, jonka jälkeen ne vapautuvat muidenkin asiakkaiden ostettavaksi, jos tuotteet varannut asiakas ei siirry maksamaan ostoksiaan varausajan kuluessa.

Tein tilauksen, mutta maksaminen keskeytyi. Nyt en enää löydä tilaamiani tuotteita?
Tilaamasi tuotteet piiloutuvat sivustolta maksamisen yhteydessä. Jos maksaminen keskeytyy tai epäonnistuu, tuotteet palautuvat sivustolle pienellä viiveellä.

Ovatko Kierrätyskeskuksen kauppojen alennusryhmät voimassa myös verkkokaupassa?
Kauppojen alennusryhmät ovat voimassa vain kaupoissa, eivät verkkokaupassa, joten alennusryhmäkohtaisen alennuksen voi saada vain Kierrätyskeskuksen kaupoissa asioidessa.

Voiko Kierrätyskeskuksen kauppojen lahjakortteja käyttää verkkokaupassa?
Valitettavasi myymälöiden lahjakortit eivät toimi verkkokaupassa.

Miksi rekisteröityisin verkkokauppaan?
Verkkokaupassa voi asioida myös rekisteröitymättä, mutta rekisteröitymisestä on iloa asiakkaalle. Kirjautuneena tehtyjen tilausten luonnonvarasäästöt tallentuvat käyttäjän asiakastilille, jossa verkkokaupan käyttäjä voi seurata kaikista tilauksistansa kertynyttä kokonaisluonnonvarasäästöään. (lisätietoa luonnonvarojen säästöluvuista) Kirjautuneena tilaaminen myös nopeuttaa tilaamista, sillä osoite- ja yhteystiedot tulevat automaattisesti tilausta tehdessä eikä rekisteröityneen käyttäjän tarvitse tilausta tehdessään kirjoittaa yhteystietojaan uudelleen.

Voinko noutaa tilaukseni Kyläsaaresta tai Koivukylästä? Maksanko silloin postikulut?Verkkokaupan tilaukset voi noutaa kaikista myymälöistämme ilman erillisiä toimituskuluja. Myymälän valinta tapahtuu kassasivulla kohdassa 2: ”Valitse toimitustapa”. Kun tilaus saapuu myymälään, lähetämme asiakkaalle saapumisilmoituksen sekä tekstiviestitse että sähköpostilla. Tämän viestin saatuanne tilaus on noudettavissa myymälän aukioloaikoina.

TAVARAN LAHJOITTAMINEN KIERRÄTYSKESKUKSELLE

Miten voin lahjoittaa tavaroita Kierrätyskeskuksen verkkokauppaan?
Voit lahjoittaa Kierrätyskeskukselle käyttökelpoisia, ehjiä ja puhtaita tavaroita. Lahjoitetut tuotteet päätyvät myyntiin joko verkkokauppaan tai johonkin Kierrätyskeskuksen kaupoista. Lahjoitustapoja on useita. Voit lukea lisää tavaran lahjoittamisesta kotisivuiltamme.

Voinko tilata lahjoitustavaran noudon verkkokaupan kautta?
Noutotilauksia otetaan vastaan kotisivuillamme sähköisellä tavaran noutolomakkeella tai puhelimitse numerossa 050 501 4858 arkisin klo 8–18. Lue lisää noutopalvelustamme täältä. Sähköisen tavaran noutolomakkeen löydät täältä.

Käytetystä tavarasta saat uniikin lahjan!