Ostoskassisi on tyhjä.

PERUUTTAMISOIKEUS JA PALAUTUS

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain (KSL 6:14) mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla siitä verkkokauppasivustolta löytyvällä peruuttamislomakkeella. Lähetämme vahvistuksen peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Ilmoituksen voi tehdä myös vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla tai palautettavan tavaran mukana toimitettavalla ilmoituksella.

Peruuttamisilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä siitä, kun asiakas on vastaanottanut tilaamansa tavarat. Pelkkä tuotteiden palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista tai muusta noutopisteestä ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä.

Jos asiakas peruuttaa tilauksensa, hänen on palautettava tuotteet viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Palautusoikeus koskee vain myyntikelpoisia tuotteita, joita ei ole otettu käyttöön. Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteita ei ole käytetty enempää, kuin normaali sovittaminen ja tuotteeseen tutustuminen edellyttävät.

Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Kun palautus on käsitelty ja hyväksytty, rahat palautetaan suoraan asiakkaan tilille.

Asiakas vastaa tuotteiden palautuskustannuksista. Palautettavat lähetykset tulee pakata huolellisesti.

Palautuksen mukana tulee lähettää seuraavat tiedot:

  • tilausnumero
  • nimi, osoite ja puhelinnumero
  • pankkitilinumero IBAN-muodossa maksun palautusta varten

 

Palautusosoite:

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy
Verkkokauppa
Kutojantie 3
02630 Espoo

Palauttaminen Postin pakettiautomaatista:

Postin pakettiautomaattiin toimitetut tilaukset voi palauttaa veloituksetta mistä tahansa pakettiautomaatista samalla lokerokoodilla, jolla paketti noudettiin. Paketin päälle tulee kirjoittaa omat yhteystiedot (nimi ja puhelin). Palautusosoitetta ei tarvita. Lähetys viedään pakettiautomaattiin ja noudatetaan ohjeita. Jos lokerokoodia ei ole enää tallella, lähetyksen voi palauttaa postin kautta. Laskutamme palautuskulut asiakkaalta.

Palauttaminen Postista:

Lähetykset voi palauttaa veloituksetta postin palvelupisteen kautta riippumatta toimitustavasta. Lähetyksen päälle tulee kirjoittaa palautustunnuksemme 643161. Lähetys viedään postiin ja kerrotaan, että kyseessä on Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy:n asiakaspalautus. Laskutamme palautuskulut asiakkaalta.

Palauttaminen Postin kirjelaatikkoon:

Lähetyksen päälle kirjoitetaan palautusosoitteemme ja lähetys jätetään postin kirjelaatikkoon riittävällä postimaksulla varustettuna:

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy
Verkkokauppa
Kutojantie 3
02630 Espoo

Matkahuollon toimittaman paketin palautus:

Asiakas voi tehdä asiakaspalautuksen samaan Matkahuollon toimipisteeseen, mistä hän on lähetyksen noutanut. Suomen Lähikaupan myymälöistä noudetut lähetykset pitää palauttaa aina samaan myymälään, kuin mistä lähetys on noudettu. Lähetyksen päälle tulee kirjoittaa palautustunnuksemme 9526763. Laskutamme palautuskulut asiakkaalta.


Palautus Kierrätyskeskuksen myymälässä olevaan verkkokaupan noutopisteisiin:

Tilauksen voi palauttaa myös veloituksetta Kierrätyskeskuksen myymälöissä oleviin verkkokaupan noutopisteisiin:

  • Nihtisillan tavaratalo, Kutojantie 3, 02630 Espoo
  • Koivukylän tavaratalo, Hosantie 2, 01360 Vantaa  
  • Kyläsaaren kauppa, Kyläsaarenkatu 8, 00580 Helsinki
  • Kontulan kauppa, Keinulaudankuja 4, 00940 Helsinki
  • Itäkeskuksen kauppa, Kauppakartanonkatu 12, 00930 Helsinki
  • Suomenojan kauppa, Rusthollarinkatu 1, 02270 Espoo (sisäänkäynti Luoteisrinne 1) 

 

Myymälät ovat avoinna ark. klo 9-20, la klo 10-16, su klo 12-16. Myymälässä palautuksia vastaanottaa asiakaspalvelupiste. Kierrätyskeskuksen verkkokaupan noutopisteeseen palautetut tavarat siirtyvät tarkistettavaksi verkkokaupan toimipisteeseen. Kun palautus on hyväksytty, maksetaan palautukseen liittyvä suoritus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Kierrätyskeskuksen kauppojen kassoilla tai verkkokaupan noutopisteessä ei makseta rahanpalautusta eikä tehdä luottokorttihyvitystä.

Palautus Kierrätyskeskuksen kuljetuspalvelua käyttäen:

Kierrätyskeskuksen kuljetuspalvelun toimittamille huonekaluille tai muille isoille tavaroille on mahdollista tilata maksullinen palautuksen noutokuljetus. Kierrätyskeskuksen kuljetuspalvelun palautusnoudon voi tilata heti peruuttamisilmoituksen jälkeen soittamalla numeroon 0400348186 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen verkkokauppa@kierratyskeskus.fi. Kuljetuspalvelumme kautta palautetut tavarat siirtyvät tarkistettavaksi verkkokaupan toimipisteeseen. Kun palautus on hyväksytty, maksetaan palautukseen liittyvä suoritus verkkokaupan normaalin palautuskäytännön mukaisesti. Kierrätyskeskuksen kuljettajat eivät maksa rahanpalautusta.

ONGELMATILANTEET

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen verkkokauppa@kierratyskeskus.fi tai postitse:

Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy
Verkkokauppa
Kutojantie 3
02630 Espoo

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postin tai Matkahuollon käsittelyn tai kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin tai Matkahuoltoon.

Peruuttamisoikeutta ja tilauksen palauttamista koskevat ehdot ovat osa toimitusehtojamme.