Usein kysytyt kysymykset
Toimitus- ja maksutavat sekä toimitusajat löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista ja peruutus- ja palautusohjeet löytyvät palautusohjeista. Tilauksen peruutusilmoituslomakkeen löydät täältä.
Verkkokaupasta tilaaminen
1. Olin valinnut tuotteen ostoskoriini, mutta kun menin kassalle maksamaan, oli tuote kadonnut. Miksi näin tapahtui?
Nykyisessä verkkokauppa-alustassa näin voi valitettavasti tapahtua. Sama tuote voi olla useamman asiakkaan ostoskorissa samanaikaisesti, jolloin tuotteen saa nopeimmin maksun suorittanut asiakas. Tämä on harmillinen ominaisuus ja tiedotamme pikimmiten, mikäli tilanteeseen tulee muutos.
2. Verkkokauppa ei anna kirjautua sisään, mikä neuvoksi?
Kaikki verkkokaupan tilaukset tehdään toistaiseksi ilman kirjautumista.
3. Onko tilaaminen ja maksaminen turvallista?
Verkkokaupassamme asioiminen on turvallista, sillä tilaamiseen tarvittavien henkilötietojen antaminen ja tilauksen maksaminen tapahtuu suojattua yhteyttä käyttäen (niin sanottu SSL-suojaus). SSL-suojaus salaa päätelaitteesi ja internetsivun palvelimen välisen liikenteen sisällön ja auttaa sivuston aitouden varmistamisessa. Suojatun sivuston tunnistat selaimen osoitekentän vieressä olevasta lukon kuvasta sekä https-alkuisesta (vertaa http) osoitteesta. Tilaamisen yhteydessä antamasi tiedot ovat meille ehdottoman luottamuksellisia, emmekä luovuta niitä ulkopuolisille.
4. Ovatko Kierrätyskeskuksen kivijalkamyymälöiden alennusryhmät voimassa myös verkkokaupassa?
Kivijalkamyymälöiden alennusryhmät ovat voimassa vain myymälöissä, eivät verkkokaupassa. Myös kanta-asiakasalennus on voimassa ainoastaan kivijalkamyymälöissä, joten alennusryhmäkohtaisen alennuksen tai kanta-asiakasalennuksen voi saada vain Kierrätyskeskuksen kivijalkamyymälöissä asioidessa.
5. Voiko Kierrätyskeskuksen kivijalkamyymälöiden lahjakortteja käyttää verkkokaupassa?
Valitettavasi kivijalkamyymälöiden lahjakortit eivät toimi verkkokaupassa.
6. Voinko noutaa tilaukseni Kyläsaaresta tai Koivukylästä? Maksanko silloin postikulut?
Kaikki tuotteemme on mahdollista tilata myymälänoutona. Myymälänoudoista ei mene postikuluja, ne ovat maksuttomia.
7. Voinko tilata tuotteita mistä päin Suomea tahansa?
Voit, poislukien Ahvenanmaa! Huomioithan, että pienellä osalla tuotteista (kuten polkupyörät, huonekalut tai erityisen särkyvät tuotteet) toimitustapoina on ainoastaan nouto myymälöistä ja kotiinkuljetus pääkaupunkiseudulla.
8. Miten saan tilaukseeni maksuttoman myymälänoudon?
Maksuton myymälänouto valitaan tilauksen yhteydessä, toimitustapaa valitessa.
9. Miksi en saanut tilausvahvistusta?
Tilausvahvistus saattaa joskus päätyä sähköpostin roskapostikansioon tai muihin alakansioihin. Mikäli tilausvahvistusta ei löydy näistäkään, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Yleistä tietoa verkkokaupasta
1. Mistä verkkokaupan tuotteet ovat peräisin?
Verkkokaupassa myytävät tuotteet ja uusiotuotteisiin käytetyt kierrätysmateriaalit on saatu lahjoituksina yksityishenkilöiltä ja yrityksiltä.
2. Mihin tuotteiden myynnistä saadut rahat menevät?
Verkkokaupan tuotot käytetään Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy:n toiminnan ylläpitoon ja kehittämiseen. Toimintamme tarkoituksena on vähentää luonnonvarojen kulutusta ja edistää uudelleenkäyttöä. Lisäämme ympäristötietoisuutta ja -vastuullisuutta sekä osallisuuden ja työnteon mahdollisuuksia. Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy ei jaa voittoa omistajilleen.
3. Ovatko kaikki tuotteet käytettyjä?
Kaikki myytävät tuotteet ovat käytettyinä saatuja lahjoituksia. Myynnissä on myös kierrätysmateriaaleista valmistettuja uusiotuotteita.
4. Mistä ja missä Plan B -tuotteet tehdään?
Plan B -tuotteet valmistetaan kiertoon tulleista materiaaleista Kierrätyskeskuksen verstailla ja ompelimossa Espoon Nihtisillassa. Plan B on kotimaista käsityötä.
5. Ovatko myytävät tuotteet hyväkuntoisia?
Kaikki verkkokaupassa myytävät tuotteet ovat ehjiä, siistejä ja käyttökelpoisia. Yksittäisen käytetyn tuotteen kunto on kerrottu tuotetiedoissa.
6. Ovatko verkkokaupassa myytävät sähkölaitteet turvallisia käyttää?
Kaikki myynnissä olevat laitteet on tarkistettu ja niille on tehty puhdistushuolto. Korjausta vaatineille, vähintään 30 euroa maksaville laitteille tarjoamme kuukauden takuun. Mahdollisesta takuusta on maininta kunkin sähkölaitteen tuotetiedoissa.
7. Voinko ostaa verkkokaupan tuotteita Kierrätyskeskuksen kivijalkamyymälöistä?
Verkkokaupan tuotteita voi ostaa vain verkkokaupan kautta. Kierrätyskeskuksen myymälöiden yhteystiedot löydät täältä.
8. Voinko tulla katsomaan verkkokaupan polkupyöriä paikan päälle?
Valitettavasti verkkokaupan polkupyöriä ei ole mahdollista tulla katsomaan paikan päälle. Kaikki verkkokauppamme polkupyörät sijaitsevat verkkokaupan varastossa, josta ne voi tilata maksuttomalla toimituksella myymälöihimme. Sopivan koon valintaan voi käyttää kokotaulukkoa. Pyörillä on kuukauden palautusoikeus noutopäivästä alkaen, joten pyörän voi tarvittaessa palauttaa, mikäli se osoittautuu epäsopivaksi.
9. Ovatko sivustolla myytävät yksittäistuotteet varmasti saatavilla?
Tuotteet poistuvat tuotelistauksesta, kun ne on myyty. Toisin sanoen, jos tuote näkyy tuotelistauksessa, se on saatavilla. Tuotteen siirtäminen ostoskoriin ei varaa tuotetta, eli tilaus kannattaa tehdä nopeasti.
10. Vastaavatko verkkokaupan sivuilla näkyvät värisävyt tuotteiden todellista sävyä?
Verkkokaupan sivujen värintoisto riippuu käyttäjän päätelaitteesta ja päätelaitteen asetuksista. Tästä syystä sivuilla esitetty väri tai sävy saattaa poiketa tuotteen todellisesta värisävystä.
11. Kuinka voin varmistua verkkokaupan vaatteen kokomerkinnän sopivuudesta?
Vaatteiden kokomerkintä ilmoitetaan verkkokaupassa vaatteen oman kokotiedon mukaan. Kaikki valikoiman vaatteet eivät siis vastaa välttämättä esimerkiksi EU-kokotaulukkoa. Vaatteen tarkat mitat voit tarkastaa tuotekortin tuotekuvauksesta (tuotekuvan alta).
12. Voinko toivoa valikoimiin jotain tiettyä tuotetta?
Otamme ilomielin vastaan toiveita ja palautetta! Tuotevalikoimaa koskevia toiveita voit esittää yhteydenottolomakkeen kautta tai lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme osoitteella: verkkokauppa@kierratyskeskus.fi
13. Voiko verkkokaupan kautta tilata Ilmaistukun kierrätysaskartelumateriaaleja?
Ilmaistukun kierrätysaskatelumateriaaleja voi tilata kotisivuiltamme löytyvällä tilauslomakkeella.
14. Miten voin lahjoittaa tavaroita Kierrätyskeskuksen verkkokauppaan?
Voit lahjoittaa Kierrätyskeskukselle käyttökelpoisia, ehjiä ja puhtaita tavaroita. Lahjoitetut tuotteet päätyvät myyntiin joko verkkokauppaan tai johonkin Kierrätyskeskuksen myymälöistä. Lahjoitustapoja on useita. Voit lukea lisää tavaran lahjoittamisesta kotisivultamme.
Onko sinulla kysyttävää? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.